Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evropští malíři domorodých kmenů
Zámečníková, Kristýna ; Rychlík, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Předmětem bakalářské práce je teoretická analýza děl malířů, kteří jako první přiblížili raně novověké Evropě podobu nativních etnik na americkém území. Francouz Jacques le Moyne de Morgues a Angličan John White představují v druhé polovině 16. století průkopníky v kolonizaci Nového světa. Po návratu na Starý kontinent se jejich dílo šíří prostřednictvím rytin Theodora de Bry. Avšak rytec s jejich výtvory záměrně manipuluje - malby upravuje a vnáší do nich nejrůznější detaily. Práce se mimo jiné zabývá otázkou, co vlámského vydavatele k tomuto činu vedlo. Metodickým východiskem práce byl sběr dat a následná interpretace textů. Cílem práce je seznámit s životy a díly evropských malířů, kteří jako první zpodobnili americké indiánské kmeny, a s činností Theodora de Bry, který jejich práci rozšířil po Evropě. Klíčová slova: Nový svět, indiáni, kolonie, malíři, umělecká hodnota.
Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945
Oberfalzerová, Kateřina ; Strašáková, Mária (vedoucí práce) ; Hlavatá, Lucie (oponent)
Jméno autora: Kateřina Oberfalzerová Instituce: Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav Dálného východu Celetná 20, 116 42 Praha 1 Obor: Etnologie se specializací vietnamistika, bakalářské studium Název práce (česky): Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945 Vedoucí práce: Mgr. Mária Strašáková, Ph. D. Počet stran: 50 Počet příloh: 21 Rok obhajoby: 2013 Klíčová slova (česky): tradiční umění, Indočínská škola krásného umění, techniky, hlavní směry, malíři Abstrakt (česky): Bakalářská práce se zabývá počátkem vietnamského moderního malířství v historickém období let 1925-1945. Mapuje vývoj hanojské Školy krásného umění a popisuje systém vyučování uměleckých předmětů v době francouzského kolonializmu. Dále se práce zabývá jednotlivými malířskými osobnostmi první a druhé generace od založení Školy krásného umění po její uzavření v roce 1945, které se dělí do dvou zásadních proudů. Cílem práce je vytvořit náhled na tyto generace malířů a vystihnout její důležitost v příštích dekádách let 20. století v moderním umění ve Vietnamu. Součástí práce je i příloha s obrázky děl a fotkami.
Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945
Oberfalzerová, Kateřina ; Strašáková, Mária (vedoucí práce) ; Hlavatá, Lucie (oponent)
Jméno autora: Kateřina Oberfalzerová Instituce: Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav Dálného východu Celetná 20, 116 42 Praha 1 Obor: Etnologie se specializací vietnamistika, bakalářské studium Název práce (česky): Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945 Vedoucí práce: Mgr. Mária Strašáková, Ph. D. Počet stran: 50 Počet příloh: 21 Rok obhajoby: 2013 Klíčová slova (česky): tradiční umění, Indočínská škola krásného umění, techniky, hlavní směry, malíři Abstrakt (česky): Bakalářská práce se zabývá počátkem vietnamského moderního malířství v historickém období let 1925-1945. Mapuje vývoj hanojské Školy krásného umění a popisuje systém vyučování uměleckých předmětů v době francouzského kolonializmu. Dále se práce zabývá jednotlivými malířskými osobnostmi první a druhé generace od založení Školy krásného umění po její uzavření v roce 1945, které se dělí do dvou zásadních proudů. Cílem práce je vytvořit náhled na tyto generace malířů a vystihnout její důležitost v příštích dekádách let 20. století v moderním umění ve Vietnamu. Součástí práce je i příloha s obrázky děl a fotkami.
Evropští malíři domorodých kmenů
Zámečníková, Kristýna ; Rychlík, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Předmětem bakalářské práce je teoretická analýza děl malířů, kteří jako první přiblížili raně novověké Evropě podobu nativních etnik na americkém území. Francouz Jacques le Moyne de Morgues a Angličan John White představují v druhé polovině 16. století průkopníky v kolonizaci Nového světa. Po návratu na Starý kontinent se jejich dílo šíří prostřednictvím rytin Theodora de Bry. Avšak rytec s jejich výtvory záměrně manipuluje - malby upravuje a vnáší do nich nejrůznější detaily. Práce se mimo jiné zabývá otázkou, co vlámského vydavatele k tomuto činu vedlo. Metodickým východiskem práce byl sběr dat a následná interpretace textů. Cílem práce je seznámit s životy a díly evropských malířů, kteří jako první zpodobnili americké indiánské kmeny, a s činností Theodora de Bry, který jejich práci rozšířil po Evropě. Klíčová slova: Nový svět, indiáni, kolonie, malíři, umělecká hodnota.
Umělecké filmy produkované farmaceutickou společností Sandoz
Petříková, Lea ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; Dytrtová, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza formálních a obsahových vrstev uměleckých filmů produkovaných farmaceutickou společností Sandoz. Laboratoře Sandoz v rámci své propagační strategie vyrobily především v šedesátých a sedmdesátých letech několik uměleckých filmů (např. La femme 100 têtes podle předlohy - koláží - Maxe Ernsta, Images du monde visionnaire výtvarníka a spisovatele Henri Michauxa). Práce tyto filmy zkoumá a zároveň přiblížuje produkční zákulisí a kinematografický kontext děl ve vztahu ke specifické historii společnosti.
Radek Pilař "znovu nacházet dětství umění"
Komrzýová, Adéla ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; DAŇHEL, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá osobností Radka Pilaře jak v rovině osobní, tak veřejné a umělecké. Skrze osobní deníkové zápisky, texty psané do periodik zabývajících se výtvarným umění, rozhovory různých žánrů i dosud nepublikovaných úvah o budoucnosti elektronického pohyblivého obrazu, se snažím o rekonstukci Pilařovy osobnosti a jejího prostoru v československém kontextu umění i doby.
SAN MINN (ANEB) UMĚLEC, KTERÝ DÁVÁ PŘEDNOST TVORBĚ A OBRAZŮM PŘED SVÝM ŽIVOTEM
Zeya, Pyin Nyar ; JANEČEK, Vít (vedoucí práce) ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (oponent)
Nikdo nemůže ovládat svobodné myšlení a inspiraci umělce. Přestože jeho obrazy a tvorba byly vystaveny velkému tlaku a na nátlak shora zakázány, jejich umělecká hodnota nikdy neklesla. Proto píši tuto práci. San Minn vystoupil zbarmského malířského mainstreamu a nikdy nenamaloval komerční obraz. Je stále věren své víře v umění a malbu a přichází vždy s novými způsoby, jak přistoupit malování. Jeho tvorba se podstatně odlišuje od jeho souputníků a jeho styl se výrazně liší. V barmském malířství je unikátním jevem. Naskytla se mi možnost studovat jeho styl, myšlenky, způsob uvažování a jeho odhodlání s jakým umění vytváří. Moje práce má za cíl ukázat život umělce a malíře, který vyrostl a žil 50 let pod vojenskou nadvládou, a skrze pohled na jeho případ popsat vývoj a stav výtvarné scény v Barmě. Zprostředkuji tak nejen zájemcům o malbu, ale všem ostatním čtenářům vhled do barmského malířství a místní umělecké scény. Doufám, že moje práce tak bude vhledem prospěšným a barvitým. Zdá se, že jakožto malíř, San Minn chce, aby jeho publikum cítilo a zažilo jeho práce, ale jen zřídka odhaluje svůj osobní život, který se odvíjí za jeho plátny. Pro mě je tato práce zároveň i příležitostí jeho osobní rovinu alespoň trochu poodkrýt na následujících stránkách. xxxxxxxxx Cíl Práce Má práce může být zajímavá pro každého, kdo se zajímá o současnou uměleckou scénu Barmy (Myanmaru). Umožňuje čtenáři, aby se dočetl o jednom z nejslavnějších a nejvýznamnějších umělců a uměleckých směrů v Barmě (Myanmaru). Jeho malby jsou svědectvím o více než 40 let dlouhé cestě pod dohledem cenzury, avšak na každém kroku ukazují na jeho nebojácnost řešit politické a sociální otázky. Mnohé z uměleckých děl San Minna jsou autobiografické, vytváří břitký sociální komentář k populární kultuře a zrcadlí sociální hodnoty, stejně jako situace, které jejich autor prožíval. xxxxxxxxxxxx
Využití herecké akce v animaci
Berger, Marek ; PIXA, Libor (vedoucí práce) ; KLIMT, Aurel (oponent)
V této práci charakterizuji a porovnávám technologie, díky nimž se v současnosti stírají hranice mezi animovaným a hraným filmem. Od tradiční rotoskopie k nejmodernějším podobám performance capture, využívaným především v hraném trikovém filmu. Tyto exaktní, poloautomatické metody konfrontuji s příklady ruční animace, které rovněž bohatě využívají předehraných videoreferencí. Uvádím konkrétní filmové tituly, na nichž demonstruji více či méně vydařené přístupy a metody. Namísto technologické problematiky se zde zabývám spíš přístupem estetickým, konkrétně animací a designem charakterů v různých podobách mezi naprostým realismem a silnou stylizací. Poukazuji především na problematičnost doslovného přepisu herecké akce do animované podoby se všemi úskalími, které z této náročné techniky logicky vyplývají.
Vidění, fotografie a nové éry technologií
Stecker, Marcel ; PETŘÍČEK, Miroslav (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Americký malíř Ed Ruscha pracoval od svých studií na Chouinard ART Institutu v Los Angeles i s fotografií. V roce 1963 vydává knihu Twentysix Gasoline Stations s fotografiemi benzinových pump na trase mezi Los Angeles a Oklahomou. Moje diplomová práce pojednává o době a souvislostech, v nichž Ruschova kniha vznikla. Uvádí je do kontextu studené války a její atmosféry. Na začátku seznamuji čtenáře s americkým individualismem a vývojem a strategií automobilismu v USA. Zaměřuji se na ranou tvorbu Ed Ruschy, představuji detailní pohled na období jeho studií v Los Angeles. V souvislosti s tím uvádím historický kontext cesty z Oklahomy do Kalifornie, který považuji za velmi důležitý. Zkoumám přístup Ed Ruschy k umění, jeho vymezení vůči mainstreamu, který do Kalifornie proudí z New Yorku. Kniha Twentysix Gasoline Stations vznikla tři roky po Ruschových studiích, je tedy vnímána jako rané dílo. Představuji příklady z roadside imagery 30. a 40. let a ukazuji jejich podobnosti a styčné plochy s pohledem Ed Ruschy. Teritorium studie rozšiřuji uvedením eseje Paula Virilia Estetika mizení, kde autor popisuje velmi zajímavý vztah mezi automobilismem a kinematografií. Přes jeho úvahy se dostávám zpět k Ed Ruschovi a objevuji mezi jeho fotografiemi a obrazy vztahy, o kterých píše Paul Virilio. Atmosféru doby podporuji zmínkou o roadmovies jako explicitním propojení obou významných fenoménů společnosti. V závěru shrnuji argumenty a vyzdvihuji dílo Ed Ruschy v otázce estetizovaného a neestetizovaného obrazu a prezentace umění knižní formou, která v tu dobu byla zcela nová.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.